14 reasons to eat nuts

အခြံမာသီးမ်ားကို စားသင့္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ၁၄ ခ်က္

Dr Nu Myat Theingi Oo

Healthy_Fats_from_Nuts_c0-19-450-281_s885x516

သုေတသနျပဳခ်က္မ်ားအရ အခြံမာသီးမ်ားကို မၾကာခဏစားေပးပါက ႏွလံုးကိုအကာအကြယ္ေပးႏုိင္တယ္လို႔ သိရပါ တယ္။ တစ္ပတ္ကို ငါးႀကိမ္နဲ႔အထက္ အခြံမာသီးစားသူေတြဟာ တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ႀကိမ္နဲ႔ေအာက္ စားသူေတြထက္ ႏွလံုးေသြး ေၾကာက်ဥ္းေရာဂါျဖစ္ႏုိင္ေခ် ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလ်ာ့နည္းတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

သီဟိုဠ္ေစ့၊ ဗန္ဒါေစ့၊ Pecan နဲ႔ Pistachio လို႔ေခၚတဲ့ အေစ့ေတြမွာ ကိုလက္စထေရာစုပ္ယူမႈေလ်ာ့က်ေစၿပီး ႏွလံုး ေရာဂါျဖစ္ႏုိင္ေခ်ေလ်ာ့က်ေစတဲ့ အပင္စတီေရာဓာတ္ေတြ အေျမာက္အျမားပါရွိပါတယ္။

အခြံမာသီးေတြမွာ သန္မာတဲ့ ဆဲလ္ေတြျဖစ္ပြားထိန္းသိမ္းႏုိင္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ကင္ဆာေရာဂါတခ်ဳိ႕ျဖစ္ႏုိင္ ေခ်ကို ေလွ်ာ့ခ်ရာမွာ အေရးႀကီးတဲ့ က်န္းမာသန္စြမ္းတဲ့ဆံပင္နဲ႔ စိုေျပလွပတဲ့ အသားအေရျဖစ္ေပၚေစႏုိင္တဲ့ အလြန္ အစြမ္းထက္တဲ့ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္း (Antioxidant)တစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ ဗီတာမင္အီးမ်ားစြာ ပါ၀င္ပါတယ္။

သစ္က်ားသီးဟာ ႏွလံုးေရာဂါတုိက္ဖ်က္ရာမွာ ကူညီၿပီးအဆစ္ေရာင္ေရာဂါေတြကို တိုက္ဖ်က္ရာမွာပါ အကူအညီ ေပးတဲ့ အေရးပါတဲ့အာဟာရ အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္ဆစ္ေတြပါရွိတဲ့ အဓိက အစားအစာ(ပင္လယ္ငါးမဟုတ္တဲ့) တစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။

491013ba59220b0c

အခြံမာသီးေတြမွာ ဓာတ္တိုးျခင္းကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ ဒါမွမဟုတ္ ခႏၶာကိုယ္ထဲရွိဆဲလ္မ်ား ပ်က္စီးမႈကို ကာကြယ္ေပး တဲ့ ေရာဂါတုိက္ဖ်က္တဲ့ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္းေတြမ်ားစြာပါရွိပါတယ္။ ဗီတာမင္အီး ေျမာက္ျမားစြာပါ၀င္ျခင္း ေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ကင္ဆာျဖစ္ႏုိင္ေခ်ေတြ ေလွ်ာ့ခ်ရာမွာ အဓိကက်တဲ့ အခန္းက႑မွာပါ၀င္ပါတယ္။

ႏွလံုးလည္ပတ္မႈကို ပံုမွန္ျဖစ္ေစရာမွာ အေရးႀကီးသလို အရိုးတည္ေဆာက္ပံုနဲ႔ အင္ဇိုင္းစနစ္မ်ားစြာရဲ႕ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာေတြ ေကာင္းမြန္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့မဂၢနီစီယမ္ဓာတ္ကို အခြံမာသီးမွာ မ်ားစြာေတြ႕ရပါတယ္။ ဘရာဇီး အခြံမာသီးမ်ား၊ သီဟိုဠ္ေစ့နဲ႔ ဗန္ဒါေစ့တို႔မွာ ေန႔စဥ္လိုအပ္တဲ့ မဂၢနီစီယမ္ပမာဏ ၇၅ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ပါရွိတာ ေတြ႕ ရပါတယ္။

တစ္ပတ္ကို ငါးႀကိမ္နဲ႔အထက္ အခြံမာသီးေတြစားသူေတြဟာ ႏွစ္ႀကိမ္နဲ႔ေအာက္စားသူေတြထက္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါျဖစ္ႏုိင္ ေခ် ၂၇ ရာခုိင္ႏႈန္းေလ်ာ့နည္းတာေတြ႕ရပါတယ္။ အခြံမာသီးေတြမွာ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ညွိေပးၿပီး ကိုလက္စထ ေရာေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္တဲ့ အမွ်င္ဓာတ္မ်ားအျပည့္ပါၿပီး ဆီးခ်ဳိေရာဂါေ၀ဒနာရွင္ေတြမွာ အင္ဆူလင္ေဆးပိုၿပီးထိေရာက္ စြာ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ကူညီေပးတဲ့ ဗီတာမင္အီးလည္း မ်ားစြာပါ၀င္ပါတယ္။ သီဟိုဠ္ေစ့နဲ႔ Pecan လို႔ေခၚတဲ့ အညိဳေရာင္သစ္ေစ့မွာ ပါ၀င္တဲ့ ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္မ်ားဟာ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းၿပိဳကြဲတဲ့အတြက္ ေသြး တြင္းသၾကားဓာတ္ ျဖည္းျဖည္းနဲ႔မွန္မွန္တက္လာကာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါရွင္ေတြအတြက္ အက်ဳိးရွိေစႏုိင္ပါတယ္။

အခြံမာသီးေတြမွာ ခႏၶာကိုယ္ရွိ အရည္မ်ားညီမွ်ေအာင္၊ ၾကြက္သားက်ံဳ႕ဆန္႔ေကာင္းမြန္ေအာင္နဲ႔ အာရံုေၾကာစနစ္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးတဲ့ ပိုတက္စီယမ္ဓာတ္ေတြပါရွိၿပီး ႏွလံုးနဲ႔ ေက်ာက္ကပ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာကို လည္းေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ပိုတက္စီယမ္မ်ားမ်ားပါရွိတဲ့ အခြံမာသီးေတြကေတာ့ ဗန္ဒါေစ့ (Almond)၊ သစ္အယ္ ေစ့ (Hazelnut)နဲ႔ Pistachio လို႔ေခၚတဲ့ အစိမ္းေရာင္ရွိၿပီး အရသာစိမ့္တဲ့ အေစ့တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

အခြံမာသီးေတြဟာ ေသြးတြင္းကိုလက္စထေရာ ေလွ်ာ့ခ်ရာမွာလည္း ကူညီေပးသင့္ပါတယ္။ ေသြးတြင္းကိုလက္စ ထေရာပမာဏမ်ားျပားေနတဲ့ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးေတြကို တစ္ေန႔ကို ဗန္ဒါေစ့ ၁၀၀ ဂရမ္စားႏုိင္ၿပီး ကိုးပတ္ အၾကာ စစ္ေဆးၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ကိုလက္စထေရာပမာဏ အနည္းဆံုး ၇ ကေန ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ေလ်ာ့က် သြားတာေတြ႕ရပါတယ္။

deluxe-mixed-nuts-roasted-and-salted_2

Brazil Nut လို႔ေခၚတဲ့ အခြံမာသီးေတြမွာ ဆဲလ္အေျမးပါးေတြ ဓာတ္တိုးျခင္းမျဖစ္ေပၚေအာင္ ကာကြယ္ေပးတဲ့၊ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းနဲ႔ ဓာတ္တုိးျခင္းေၾကာင့္ တစ္သွ်ဴးေတြမာေၾကာျခင္းကို ေႏွးေကြးေစရာမွာ ကူညီေပးတဲ့ အဓိကက် တဲ့ ဓာတ္တုိးဆန္႔က်င္ပစၥည္း(antioxidant)ျဖစ္တဲ့ ဆီလီနီယမ္ဓာတ္ပါရွိပါတယ္။ Brazil Nut သစ္ေစ့တစ္ေစ့မွာေန႔ စဥ္လိုအပ္တဲ့ ဆီလီနီယမ္ဓာတ္၊ ပမာဏပါရွိပါတယ္။

အခြံမာသီးေတြမွာ ထိခုိက္ရွနာေတြအက်က္ျမန္ေစတဲ့၊ အရိုးေတြကိုသန္မာေစတဲ့ ဇင့္ဓာတ္ပါရွိပါတယ္။ သင္ရဲ႕ အျမင္၊ အနံ႔နဲ႔ အရသာအာရံုပံုမွန္ျဖစ္ေနဖို႔အတြက္ အေရးပါၿပီး လိင္ပိုင္းဆုိင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ လိုအပ္ကာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ေတြအတြက္လည္း အေရးႀကီးတဲ့ ဓာတ္တစ္မ်ဳိးပါ။ ေကာ္ဖီခြက္တစ္ခြက္ရဲ႕ သံုးပံုတစ္ပံုပမာဏရွိတဲ့ သီဟိုဠ္ေစ့၊ ဗံဒါေစ့ ဒါမွမဟုတ္ Pecan ေစ့ေတြဟာ ဇင့္ဓာတ္ေန႔စဥ္လိုအပ္တဲ့ ပမာဏရဲ႕ ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ေတာင္ ပါရွိပါတယ္။

အရိုးနဲ႔သြားေတြ သန္စြမ္းခုိင္မာဖို႔အတြက္ ကယ္လ္စီယမ္နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ အင္အားေတြကိုျဖစ္ေပၚေစဖို႔ ဗီတာမင္ဘီမ်ားစြာနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ ေဖာ့စ္ဖရက္စ္ဓာတ္လည္း အခြံမာသီးေတြမွာပါရွိပါတယ္။

အခြံမာသီးေတြအားလံုးမွာ ကိုလက္စထေရာေလွ်ာ့ခ်ေပးတဲ့၊ အစာစားခ်င္စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးတဲ့ ၀မ္းသြားရလြယ္ ကူေစတဲ့ အမွ်င္ဓာတ္မ်ားစြာပါ၀င္တဲ့အတြက္ ခႏၶာကိုယ္သြယ္လ်ခ်င္သူေတြစားသံုးသင့္ပါတယ္။

ေသြးေၾကာေတြထဲ ေသြးလြယ္ကူေခ်ာေမြ႕စြာ စီးဆင္းႏုိင္ေစေအာင္ ကူညီေပးတဲ့ အမုိင္ႏိုအက္ဆစ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ Arginine ဓာတ္လည္းပါရွိပါတယ္။ ေသြးခဲျဖစ္ေပၚမႈကို ေႏွးေကြးေစၿပီး ေသြးလႊတ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ကာကြယ္ေပး တဲ့အတြက္ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ေပၚမႈကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဗံဒါေစ့၊ သစ္အယ္ေစ့၊ သစ္က်ားသီး၊ ထင္းရူးေစ့၊ Brazil Nut နဲ႔ Pistachio ေစ့တို႔မွာ မ်ားစြာပါ၀င္ပါတယ္။

အဆီပါ၀င္မႈ

အခြံမာသီးေတြမွာပါရွိတဲ့ အဆီဓာတ္အမ်ားစုဟာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ mono နဲ႔ Poly-unsaturated fat ေတြျဖစ္ၿပီး အခြံမာသီးေတြဟာ သစ္ပင္ကရတဲ့အတြက္ ကိုလက္စထေရာမပါရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခြက္တစ္ခြက္ရဲ႕ သံုးပံုတစ္ပံု ေလာက္သာရွိတဲ့ အခြံမာသီးအနည္းငယ္ကိုသာ တစ္ပတ္ကို ငါးႀကိမ္ကေန ခုနစ္ႀကိမ္ၾကားသာ စားေပးဖို႔သတ္မွတ္ထားၾကပါ တယ္။

Did You Know?

အခြံမာသီးေတြကို ေလွာ္လုိက္တဲ့အခါ ဗီတာမင္ဘီနဲ႔ Thiamine ဓာတ္ေတြဟာ ပ်က္စီးသြားေပမယ့္ တျခားအာဟာ ရဓာတ္ေတြကေတာ့ မေျပာင္းလဲသြားပါဘူး။

ပံုမွန္စားသံုးသင့္ေသာ အခြံမာသီးမ်ား

ဗံဒါေစ့ (Almond)

Brazil Nut

သီဟိုဠ္ေစ့ (Cashew)

သစ္အယ္ေစ့ (Hazel Nut)

Macadamia

Pecan

Pinenut

Pistachio

Walnut (သစ္က်ားေစ့)

Chestnut

 

Written by Dr.Nu Myat Theingi Oo

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s