Timeframe for Prevention of headaches

ေခါင္းကိုက္၊ ေခါင္းမူးမျဖစ္ေပၚမီ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ရေအာင္

550px-Accept-Criticism-While-at-Work-Step-3

မနက္မိုးလင္းအိပ္ယာထကတည္းက ေအာက္ပါနည္းအတုိင္း ျပဳမူက်င့္ႀကံသြားမယ္ဆိုရင္ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္းေဆး၀ါး အကူအညီမလိုဘဲ ကိုက္ခဲနာက်င္မႈေတြမွ ကင္းေ၀းႏုိင္မွာပါ။

p05b6sfl

မနက္ (၇) နာရီ

ႏႈိးစက္အကူအညီမယူပါနဲ႔

တတ္ႏုိင္ရင္ ႏႈိးစက္မေပးထားဘဲ သသာ၀အတုိင္း ႏိုးထလာႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ရံုးပိတ္ရက္ေတြပါ မက်န္ အခ်ိန္မွန္အိပ္၊ အခ်ိန္မွန္ထ လုပ္ေပးပါက မနက္မနက္က်ရင္ အခ်ိန္မွန္ အိပ္ယာကေန အလိုလို ႏိုးထလာမွာျဖစ္ပါ တယ္။ ႏႈိးစက္ပိတ္လုိက္ၿပီး တစ္နာရီေက်ာ္ၾကာတဲ့အထိ ျပန္ေမွးအိပ္ေနတာမ်ဳိးကလည္း သင္ရဲ႕ အိပ္ခ်ိန္စက္၀န္းကို အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။ သင့္ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ပံုမွန္စည္း၀ါးမကိုက္ညီေတာ့တဲ့အခါမွာ ကိုက္ခဲနာက်င္မႈေတြ ပိုမိုျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါ တယ္။

 

မနက္ ၈ နာရီ

ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ပါ

မနက္ဘက္မွာ တစ္ေန႔တာလံုးလန္းဆန္းတက္ၾကြေနေအာင္ ေကာ္ဖီျဖစ္ျဖစ္၊ လက္ဖက္ရည္ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခြက္ ေသာက္ေပးသင့္ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာပါတဲ့ ကဖင္းဓာတ္ဟာ ဦးေႏွာက္ကို လန္းဆန္းတက္ၾကြေစႏုိင္ပါတယ္။

 

မနက္ ၁၀နာရီခြဲ

ကိုယ္ေနကိုယ္ဟန္မွန္ မမွန္စစ္ေဆးပါ

ပခံုးကို မတ္မတ္ထားၿပီး ကိုယ္ကိုဆန္႔ထားကာ မတ္မတ္ထုိင္ေနမေန စစ္ေဆးၾကည့္ပါ။ ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ထုိင္ေနမိပါ က ကိုယ္ေနကိုယ္ဟန္ ျပန္ျပင္ၿပီးထုိင္ပါ။ နဖူးရဲ႕ အာရံုခံစားမႈနဲ႔ဆုိင္တဲ့ အဓိကက်တဲ့ နာ့ဗ္ေၾကာဟာ လည္ကုတ္မွာ အေျခခံ တဲ့အတြက္ လည္ကုတ္ၾကြက္သားတင္းမာျခင္း ဒါမွမဟုတ္ ပခံုးၾကြက္သားတင္းမာျခင္း၊ ဇက္ေၾကာတက္ျခင္းတို႔ျဖစ္ေပၚလာပါ က ေခါင္းကိုက္လာတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

 

၁၁ နာရီခြဲ

ေရမ်ားမ်ားေသာက္ပါ

ေရဓာတ္ခမ္းေျခာက္ျခင္းဟာ ေခါင္းကိုက္ျခင္းကိုျဖစ္ေစတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေရမ်ား မ်ားေသာက္သင့္ပါတယ္။ သင့္အလုပ္စားပြဲမွာ ေရတစ္ဗူးအၿမဲေဆာင္ထားၿပီး သတိရတုိင္း ေရေသာက္ေပးပါ။

636610343961500870-GettyImages-508896288.jpg

၁၂နာရီခြဲ

က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ ေန႔လယ္စာ စားပါ

ျပဳျပင္ထားတဲ့ အသား(၀က္ေပါင္ေျခာက္၊ ၀က္အူေခ်ာင္း၊ အသားျပား)ေတြမွာပါတဲ့ Nitrate ဓာတ္မ်ားနဲ႔ ခ်ိစ္အေပ်ာ့ စားမွာပါတဲ့ Tyramine ဓာတ္မ်ားဟာ တခ်ဳိ႕လူေတြမွာ ေခါင္းကိုက္ျခင္းကိုျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေန႔လည္စာ အျဖစ္ အဆာေျပမုန္႔ေတြမစားဘဲ အာဟာရညီမွ်တဲ့ အစားအစာေတြကို စားေပးသင့္ပါတယ္။

 

ေန႔လည္ ၃ နာရီ

ခဏအနားယူပါ

စိုးရိမ္ပူပန္စိတ္ေတြ အရမ္းမ်ားၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈေတြ မ်ားျပားလာတဲ့အခါ စိတ္ဖိစီးမႈေဟာ္မုန္းေတြျဖစ္တဲ့ ေကာ္တီေဇာနဲ႔ အက္ဒရီနလင္ေဟာ္မုန္းေတြ မ်ားျပားလာၿပီး ခႏၶာကိုယ္မွာ သၾကားဓာတ္ေတြေလ်ာ့နည္းလာႏုိင္ပါတယ္။ သၾကားဓာတ္အ ေျပာင္းအလဲလွ်င္ျမန္စြာျဖစ္ေပၚလာပါက ခႏၶာကိုယ္မွာ နာက်င္မႈေတြ ပိုလာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မိနစ္အနည္းငယ္မွ် အနားယူ လုိက္ပါက စိတ္ဖိစီးမႈေတြျဖစ္ေပၚလာမွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ေခါင္းကိုက္လာေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

 

ညေန ၆ နာရီ

ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ

ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္းျဖင့္ ေသြးလည္ပတ္မႈေကာင္းေစၿပီး ကိုယ္ပိုင္ဆုိင္ရာနဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ တင္းမာမႈေတြကိုေလ်ာ့ ေစကာ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ေစႏုိင္တဲ့အတြက္ ကိုက္ခဲနာက်င္မႈေတြကို ေျပေပ်ာက္လာေစႏုိင္ပါတယ္။

APTOPIX-Time-Fall-Back.jpg

ည ၈ နာရီခြဲ

ျဖည္းျဖည္းခ်င္းအနားယူပါ

အလုပ္ကေန အိမ္ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ အိပ္ယာထဲတစ္ခါတည္းလွဲအိပ္လုိက္တဲ့အခါ သင့္ဦးေႏွာက္ရဲ႕ ဓာတုပစၥည္းေတြ က ႏိုးၾကားတက္ၾကြေနဆဲျဖစ္တဲ့အတြက္ မညီမွ်မႈေတြျဖစ္ေပၚကာ ေခါင္းကိုက္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔စိတ္ကို ကူးေျပာင္းဖို႔အခ်ိန္အနည္းငယ္ေပးကာ စိတ္ၿငိမ္ေစႏုိင္တဲ့အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ စာအုပ္ဖတ္ျခင္း၊ တရားထုိင္ ျခင္းတို႔လိုမ်ဳိးပါ။ အိပ္ဖို႔အခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆိုမွ သင္ဟာ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ကာ ေနာက္ရက္ေတြအတြက္ အားသစ္ေမြးႏုိင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။

Dr.Nu Myat Theingi Oo

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s