ဘယ္လိုမ်ဳိးပင္ပန္းေနပါသလဲ


==================
ေဒါက္တာႏုျမတ္သိဂႌဦး

ပင္ပန္းၿပီး ႏြမ္းနယ္လြန္းေနပါသလား။ ပင္ပန္းမႈေတြ ေပ်ာက္ေစဖို႔ ဘာေၾကာင့္ ပင္ပန္းတယ္၊ ဘယ္လိုပင္ပန္းတယ္ဆိုတာသိဖို႔လိုအပ္ပါ တယ္။ သင္ရဲ႕ အင္အားေတြကို ျမႇင့္တင္ေပးၿပီး ပင္ပန္းမႈေပ်ာက္ ကင္းေစႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းေပါင္းမ်ားစြာရွိပါတယ္။

#ဖ်ားနာၿပီးပင္ပန္းျခင္း
▬▬▬▬▬▬▬▬▬

အၿမဲတမ္းပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနတဲ့အျပင္ အေအးမိ၊ တုပ္ေကြးေရာဂါပါ မၾကာခဏကူးစက္ေနတတ္ပါတယ္။

#ဘာလုပ္သင့္လဲ
ေမာပန္းျခင္းဟာ ေရဓာတ္ခန္းေျခာက္ျခင္းရဲ႕ လကၡဏာ တစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ေပးသင့္ပါတယ္။ ငါးနဲ႔ အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္ဆစ္သံုးေဆာင္ျခင္းဟာလည္း ကာလရွည္ေမာပန္းျခင္းနဲ႔ ကိုယ္ခံအားက်ဆင္းျခင္းကို ကုသရာမွာထိေရာက္မႈရွိပါတယ္။ ဇင့္အားေဆးေတြဟာ အသက္႐ွဴလမ္းေၾကာင္း အေပၚပိုင္းနဲ႔ ၀မ္းဗိုက္ရွိ ကူးစက္ေရာဂါ ပိုးမ်ား၀င္ေရာက္မလာႏုိင္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ Antioxidants ျဖစ္တဲ့ ဗီတာမင္အီးနဲ႔ ဘီတာက႐ိုတင္းဓာတ္ မ်ားစြာပါ၀င္တဲ့ အစာေတြ စားေသာက္သူဟာ ေရာဂါပိုးကူးစက္မႈ ႏႈန္း ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလ်ာ့နည္းတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ေန႔ကို အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္ဆစ္ ၁၀၀၀ မီလီဂရမ္၊ ဇင့္ဓာတ္ ၁၂-၁၆ မီလီဂရမ္နဲ႔ ဗီတာမင္အီး 200 IU ေသာက္ေပး သင့္ပါတယ္။

#ေမ့ေလ်ာ့ကာ ပင္ပန္းျခင္း
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လြန္းတဲ့အတြက္ဦးေႏွာက္ေတာင္ ေခ်ာင္ခ်င္သလိုလိုျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဘိုးႀကီး၊ အဘြားႀကီး ေတြျဖစ္သလိုမ်ဳိး မွတ္ဥာဏ္ေတြေလ်ာ့ၿပီး ေမ့ေမ့ေနတတ္ပါတယ္။

#ဘာလုပ္သင့္လဲ

ေရႊျမစ္ (Golden Root)ေခၚ Rhodiola Rosea ဆိုတဲ့ ေဆးဘက္၀င္အျမစ္တစ္မ်ဳိးဟာ ေရွးေခတ္ကတည္းက အင္ အားတုိးပြားၿပီး မ်ဳိးပြားႏုိင္စြမ္းမ်ားေအာင္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကတဲ့ အျမစ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္း၊ ေခါင္းကိုက္၊ ေခါင္းမူးျခင္းနဲ႔ အားနည္းျခင္းတို႔ကိုလည္း သက္သာေစႏုိင္ပါေသးတယ္။ Rhodida Rosea ပါ၀င္တဲ့ အား ေဆး ၅၀ မီလီဂရမ္ကို တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္သံုးေဆာင္သင့္ပါတယ္။

#အားကစားလုပ္လို႔ ပင္ပန္းျခင္း
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔ အင္အားသံုးရသလို ေလ့က်င့္ခန္းကလည္း အင္အားကိုတည္ေဆာက္ေပးပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တုိင္း သင့္ႏွလံုးႀကံ့ခုိင္မႈတိုးပြားလာကာ အင္အားမ်ားျပားေစပါတယ္။ နားလုိက္တဲ့အခါ တစ္မိနစ္ကို ေအာက္ဆီဂ်င္ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းပိုၿပီး ခႏ္ၶာကိုယ္ထဲ သယ္ ေဆာင္ေပးတဲ့အတြက္ အားရွိလန္းဆန္းေစပါတယ္။ အိပ္ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔လည္း အိပ္ေပ်ာ္ေစႏုိင္ပါတယ္။

#ဘာလုပ္သင့္လဲ ..

ထိေရာက္တဲ့ Antioxidant တစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ Co-enzyme Q 10 (CoQ10)ကို အားကစားသမားမ်ားနဲ႔ နာတာရွည္ေမာ ပန္းလကၡဏာစု(Chronic Fatigue Syn-drome) ခံစားေနရသူမ်ားမွာ ႏွလံုးလုပ္ေဆာင္မႈေကာင္းမြန္ ေစရန္ ဆဲလ္ေတြအတြင္း ေအာက္ဆီဂ်င္စီးဆင္းမႈေကာင္း မြန္ေစရန္၊ အင္အားတိုးပြားေစရန္နဲ႔ အစားအစာေတြကေန အာဟာရစုပ္ယူမႈအားေကာင္းေစရန္အတြက္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔အသံုးျပဳေနၾကပါၿပီ။ အဆုိပါ သူမ်ားမွာတြင္ အက်ဳိး ရွိေစတာတင္မဟုတ္ဘဲ ဆီးခ်ဳိေ၀ဒနာရွင္ေတြ၊ ကိုယ္၀န္ တားေဆးသံုးစြဲသူေတြ၊ Statin ဒါမွမဟုတ္ Beta Blocker ေဆး၀ါးသံုးေဆာင္ေနသူေတြမွာလည္း CoQ10 ခ်ဳိ႕တဲ့ေန တဲ့အတြက္ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ CoQ10 ကို တစ္ေန႔ကို အမ်ားဆံုး ၁၂၀မီလီဂရမ္ပမာဏအထိအသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္။

#အၿမဲတမ္းပင္ပန္းေနျခင္း
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

အလုပ္မ်ားလြန္းလို႔ပင္ပန္းတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ယေန႔ေခတ္ရဲ႕ လက္ၡဏာ ရပ္တစ္ခုလို႔ေခၚလို႔ရပါတယ္။ နည္းပညာရပ္ေတြ ထြန္းကားလာတာနဲ႔အမွ် အလုပ္လုပ္ရတာ ပိုလြယ္ကူလာႏုိင္သလို အိမ္ကိုလည္း အလုပ္ေတြ သယ္ေဆာင္လုပ္ကိုင္ဖို႔ လြယ္ကူလာတဲ့ အတြက္ အလုပ္ထဲမွာပဲစိတ္နစ္ေနၿပီး စိတ္ပင္ပန္းလာႏုိင္ပါတယ္။

#ဘာလုပ္သင့္လဲ

ေဆးဖက္၀င္ ဂ်င္ဆင္းျမစ္ေတြဟာ စိတ္ပင္ပန္းျခင္းကို သက္သာေစ သလို ဦးေႏွာက္လုပ္ေဆာင္မႈေတြ ကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ေသြးတြင္းသၾကား ဓာတ္ကိုလည္း ထိန္းညႇိေပးပါတယ္။ ပန္းသီးနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အမ်ားစုမွာပါတဲ့ အင္အားတိုးပြားေစတဲ့ ဓာတ္ပစ္ၥည္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ မဲလစ္အက္ဆစ္ (Malic Acid) ဟာလည္း ကိုယ္ခံအားကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး အဆိပ္ေတာက္ေျပေစပါတယ္။ ဇီ၀႐ုပ္ျဖစ္ပ်က္မႈ ေကာင္းမြန္ေစတဲ့အတြက္ အင္အားေတြမ်ားျပားေစပါတယ္။
သၾကားေလ်ာ့နည္းတဲ့ အစာေတြစားေပးပါ။ ဂ်င္ဆင္း ၂၀၀ မီလီဂရမ္ တစ္ေန႔တစ္ႀကိမ္နဲ႔ မဲလစ္အက္စစ္ ၆၀၀ မီလီဂရမ္ တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္သံုးစြဲသင့္ပါတယ္။

#ဓမၼတာလာစဥ္ ပင္ပန္းျခင္း
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

တစ္လမွာ ဓမၼတာလာရက္ နည္းနည္း၊ မ်ားမ်ား၊ ရာသီေသြးဆင္းတာ နည္းနည္း၊ မ်ားမ်ား ဓမၼတာလာေနသေရြ႕ အမ်ဳိးသမီးေတြမွာ သံဓာတ္အားနည္းမႈကရွိေနဦးမွာပါပဲ။ သံဓာတ္အားနည္းတဲ့အခါ ပင္ပန္းႏံုးခ်ိေနၿပီး စိတ္ေတြတိုေနတတ္ကာ ေမာပန္းလြယ္ေနတတ္ပါတယ္။

#ဘာလုပ္သင့္လဲ

သံဓာတ္အားျဖည့္ေဆးေတြဟာ ရွာလို႔လြယ္ေပ မယ့္ ေသာက္သံုးဖို႔ေတာ့ အၿမဲတမ္းမလြယ္ကူပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သံဓာတ္အားေဆးေတြဟာ ၀မ္းခ်ဳပ္ ျခင္း၊ ရင္ပူျခင္းနဲ႔ ပ်ဳိ႕ျခင္းတို႔ကိုျဖစ္ေပၚေစႏုိင္လို႔ပါ။ ကံ ေကာင္းတာကေတာ့ သံဓာတ္ဟာ အစားအစာေတြထဲမွာ ပါရွိေနလို႔ပါပဲ။ ကမာ၊ အနီေရာင္ရွိတဲ့ ၀က္သား၊ အမဲ သား၊ အသည္း၊ ေက်ာက္ကပ္တို႔မွာ သံဓာတ္အမ်ားဆံုး ပါရွိကာ ခႏၶာကိုယ္ထဲစုပ္ယူမႈ အလြယ္ကူဆံုးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ တျခား သံဓာတ္ႂကြယ္၀တဲ့ အစာေတြကေတာ့ အစိမ္းေရာင္ဟင္းရြက္မ်ား၊ ပဲပင္ေပါက္၊ ေကာက္ႏွံမ်ားနဲ႔ Cereal မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကေန သံဓာတ္စုပ္ယူမႈ အားေကာင္းခ်င္ရင္ ဗီတာမင္စီပါရွိတဲ့ အစားအစာေတြနဲ႔ တြဲဖက္စားသံုးသင့္ပါတယ္။

Dr Nu Myat

ေဒါက္တာနုျမတ္သိဂၤီဦး

(THE CHIC MAGAZINE – APRIL 2016 Issue)
The Chic Magazine Facebook Page တြင္ ယခုကဲ့သို႔ ဖက္ရွင္၊ အလွအပ၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး ေဆာင္းပါးမ်ားကို ၀င္ေရာက္ ဖတ္ရႈႏုိင္ပါသည္။
https://www.facebook.com/thechicmagazinemyanmar/

 

13177320_1162857007090306_6793283639366617972_n

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s